Pondělí a středa: 9:00 - 14:00, úterý 15:00 - 17:00, event. v jinou dobu po předchozí telefonické dohodě.
Úterý, pátek, neděle: 15:30 – 17:30.
Úterý, čtvrtek, pátek | většinou 15:30 – 17:30 |
Sobota, neděle | individuální čas |
Pondělí | návštěvy kroužků |
Středa | skupinové vycházky, návštěva sportovních a kulturních akcí |
Každý den v době osobního volna nebo individuálních aktivit.
Každý víkend, vyjma jednoho skupinového víkendu v měsíci (akce v přírodě, na horách apod.).
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, individuální přístup k žákům, v případě potřeby nebo doporučení poradnou plány pedagogické podpory nebo individuální vzdělávací plány.
Podle plánu činností rodinných skupin + individuální výběr kroužků dětmi (DDM v okolí, taneční kluby, sportovní oddíly, ...).
Základní organizační jednotkou internátu je rodinná skupina, má obvykle 8 dětí. Skupiny se nazývají: CHLAPCI, MIX, BYT. Do skupin jsou děti zařazovány s přihlédnutím k momentální skladbě skupiny a jejich osobnosti. Přeřazení ze skupiny na skupinu je podmíněno rozhodnutím ředitele nebo vedoucího vychovatele.
Každá skupina obývá samostatný ubytovací prostor (ložnice a obývací pokoj), specializované prostory (posilovna, počítačová klubovna, dílna) jsou využívány podle týdenních programů výchovně-vzdělávací činnosti. Za výchovně-vzdělávací činnost každé skupiny zodpovídají tři skupinoví vychovatelé.
Každé dítě má svůj soukromý prostor - postel s úložným prostorem, šatní uzamykatelnou skříň, malou skříňku či psací stůl vč. židle a prostor určený na osobní výzdobu. K zájmovým činnostem jsou využívány obývací pokoje, účelové provozy a místnosti (posilovna, dílna).
Ve všech prostorách DDŠ jsou děti povinny dodržovat základní hygienické požadavky. Po příchodu na internát, do školy a jídelny se děti přezouvají, obuv ukládají na vyhrazená místa. Základní požadavky hygieny bydlení plní rodinné skupiny podobně jako v běžné domácnosti. Činí tak i v dny, kdy je zajištěn servis úklidové firmy. Úklidy ubytovacích prostor a pracovní činnosti na pozemku jsou uvedeny v plánech a programech výchovněvzdělávací činnosti, jedná se o vytváření sociálních dovedností a kompetencí.
Výměna prádla a oblečení se provádí dle potřeby v souladu s platnými hygienickými předpisy. Výměnu zajišťuje vedoucí vychovatel spolu s vychovateli.
Dítě v tzv. plném přímém zaopatření má hrazeno vzdělávání, mimoškolní aktivity a zdravotní péči. DDŠ poskytuje dětem stravování, ubytování, ošacení, školní pomůcky a potřeby, kapesné a osobní dary, jízdné, náklady na kulturní, uměleckou, sportovní a oddechovou činnost, náklady na pobytové akce, občerstvení a odměny, zdravotní potřeby, další předměty osobní potřeby.
Dětem, které dojíždějí na propustky do rodin mimo Prahu, hradí DDŠ jízdné. Dětem, které odchází na samostatné vycházky, hradí DDŠ obvykle dvě jízdenky, nemají–li měsíční kupon MHD. Dětem ve věku střední školy hradí školní pomůcky vč. případného vybavení na odbornou praxi, dále pak nutné náklady jejich školní docházky nebo studia (např. zajištění některých školních akcí).
Stravování dětí probíhá podle platných předpisů formou školního stravování a samostatného vaření s dětmi na skupinách. Stravování probíhá pětkrát denně (tj. snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře + druhá večeře) v časech stanovených denním programem. Skupina byt Ječná si zajišťuje přednostně stravování vč. nákupu potravin sama, další skupiny tak činí o víkendech. Každé dítě má nárok na základní porci jídla dle norem a kalkulace školní jídelny, v případě rezervy na přídavek.
Dítěti, které nechce jíst, je vydána základní „ochutnávková“ porce jídla. Odmítá-li tuto porci, je vhodnými prostředky vedeno ke změně svého postoje. Je-li toto působení neúspěšné, porci jídla bez náhrady vrátí do školní kuchyně. Vychovatelem je o tomto proveden záznam do sešitu Situace (zdravotní riziko, které muže být důvodem pozastavení odpolední vycházky). Výjimky povoluje speciální pedagožka nebo sociální pracovnice na základě zdravotní dokumentace dítěte.
Ošacení, osobní dary a některé předměty osobní potřeby se při odchodu z DDŠ ponechávají dítěti. Dítě, které je z DDŠ přemísťováno, odchází se svými osobními věcmi a ošacením poskytnutým DDŠ vyjma speciálního sportovního či turistického vybavení. Dítě odcházející na pobyt ve zdravotnickém zařízení je vybaveno dle pokynů tohoto zařízení.
Finančními prostředky dětí je hlavně kapesné. Výpočtem a výplatou kapesného je pověřen vedoucí vychovatel DDŠ. Kapesné se vyplácí na měsíc dopředu. První čtvrtek v měsíci je výplatní den kapesného. Vyplácí se denní limit kapesného podle věkové kategorie x 22 dní (průměrný počet pracovních dnů v měsíci). Kapesné je vyplaceno přímo dítěti a potvrzeno jeho podpisem.
První čtvrtek následujícího měsíce je vedoucím vychovatelem provedeno vyúčtování kapesného podle přítomnosti dítěte v uplynulém měsíci a hodnotících kritérií. V tomto výplatním termínu dojde k vyúčtování případných dní strávených na útěku, pobytů mimo DDŠ a odečtení „přeplatku zálohy“ od budoucí výplaty.
Částky kapesného jsou evidovány v přehledu kapesného rodinné skupiny. Nakládání s kapesným je nácvikem finanční gramotnosti a sociálních dovedností, skupinoví vychovatelé na děti výchovně působí.
Dítěti, které v uplynulém měsíci projevilo pozitiva v chování, může být následující měsíc zvýšeno kapesné o 15 %. Podmínkou zvýšeného kapesného je zařazení do motivačního programu alespoň dvakrát v měsíci. Dítěti, které v uplynulém měsíci závažně porušilo své povinnosti nebo pravidla slušného chování, může být následující měsíc sníženo kapesné o 15 %. Důvodem ke snížení kapesného je záporné týdenní hodnocení dvakrát čí vícekrát v měsíci. Přehled měsíčního kapesného je na konci tohoto textu.
Dítě, které se chová velmi rizikově, musí čerpání kapesného nad 50,- Kč nebo vlastních úspor doložit účtem nebo prokázáním nákupu. Vedoucí vychovatel vede přehled vlastních příjmů (úspor) dětí. Dítě má právo na informace o stavu svých úspor výpisem z bankovního účtu. Osobní dary se dítěti poskytují na jeho:
Propustky do rodin probíhají na základě domluvy s rodinou v určené víkendy (obvykle dva až tři víkendy v měsíci), dále pak o prázdninách a svátcích. Víkendy, kdy děti neodchází do rodin, jsou rodičům oznámeny s dostatečným předstihem (obvykle na období tří měsíců).
Jedná se tzv. skupinové víkendy, kdy jsou posilovány vzájemné vztahy dětí ve skupině a víkendy, kdy jsou dlouhodobě plánované akce (sportovní turnaje, výjezdové akce apod.) Kalendář akcí sestavuje vedoucí vychovatel.
Víkendovou propustkou do rodiny se rozumí období od pátku 15:00 do neděle 18:00 nebo jiný určený čas. Podmínkou propustky do rodiny je souhlas příslušného OSPOD a souhlas
DDŠ (rozhodnutím pedagogického týmu). Má-li dítě špatné výsledky hodnocení nebo porušilo závažně vnitřní řád, může být stanoven kratší rozsah pobytu, např. sobota až neděle.
Děti mladší 15-ti let mohou na propustky odcházet samy za předpokladu, že rodiče s tímto vyslovili písemný souhlas. Děti starší 15-ti let odcházejí na propustku samy.
Děti, které užívají pravidelnou medikaci, odchází na víkendovou propustku po domluvě o předání léků rodičům nebo jiným blízkým. Sociální pracovnice spolupracuje při předávání léků rodičům s vychovateli. U dětí, které odchází domů samy a jsou mimopražské, je možné léky poslat rodičům poštou.
Pravidelné návštěvy se konají v každé úterý, pátek a neděli od 15:30 do 17:30 hod. Termíny individuálních návštěv domlouvá ředitel, sociální pracovnice a vedoucí vychovatel. Průběh návštěv zajišťuje vedoucí vychovatelské směny. Do knihy návštěv jsou jmenovitě uváděni rodinní příslušníci i kamarádi dítěte vč. doby pobytu v DDŠ. Určený den v měsíci se konají návštěvy rodičů v areálu DDŠ tzv. „velké návštěvy“.
Návštěvy kamarádů a přátel dětí jsou možné s vědomím pedagogického pracovníka nebo sociální pracovnice a se souhlasem přítomných rodinných příslušníků. Souhlas je potřebný proto, aby se dítě místo rodinným příslušníkům nevěnovalo kamarádům. Ředitel může tyto návštěvy zakázat nebo přerušit z důvodu nevhodného chování dítěte (OV) nebo návštěvy, popř. z důvodu nevhodnosti konkrétní osoby nebo na základě písemné žádosti rodičů.
Vycházky dětí jsou nácvikem sociálních dovedností a posilováním osobní zodpovědnosti, vycházky jsou samostatné a skupinové. Samostatnou vycházkou se rozumí vycházka bez dalších členů rodinné skupiny, podporovány jsou kontakty dětí v jejich přirozeném prostředí, zejména s rodinnými příslušníky a kamarády. Samostatné vycházky jsou možné každý pracovní den vyjma středy, kdy jsou přednostně organizovány skupinové vycházky. Skupinové vycházky jsou organizovány vychovateli a mají výchovně vzdělávací cíl (kulturní nebo sportovní akce, nakupování,…)
Pozastavení některé vycházky z kázeňských důvodů je možné negativním opatřením ve výchově (OV). Toto opatření navrhuje vychovatel, který v odpoledních hodinách (obvykle v 16,00 po skupinových činnostech) posoudí chování dítěte za období předešlých 24 hodin.
Samostatné vycházky v So + Ne jsou dětem vyznačeny v přehledu hodnocení jako pozitivní OV.
Pedagogický pracovník může s vycházkou nesouhlasit i z jiných důvodů než kázeňských. Jedná se o nesplněnou přípravu do školy, zdravotní stav dítěte (fyzický i psychický), případně špatné povětrnostní podmínky. O nesouhlasu s vycházkou udělá vychovatel záznam v kontaktním sešitě situace s uvedením důvodu.
Děti mají časově přiměřený telefonní a mailový kontakt se svým okolím. Zásadou jsou rovné podmínky pro všechny děti a časová přiměřenost telefonátů ze sdíleného telefonu. Telefonní kontakt s rodinou a kamarády probíhá přednostně v čase neřízených činností a osobního volna.
Vlastní telefony mají děti uloženy v osobních skříňkách, které jsou zabezpečeny proti neoprávněnému vniknutí. Osobní skřínky jsou dětmi uzamčeny na noc (orientačně 22:00 – 6:00). Děti mají telefony na vlastní zodpovědnost. DDŠ nehradí poplatky za užívání vlastních telefonů. V době školního vyučování jsou vlastní telefony uloženy v osobních skříňkách. Vhodný čas pro užívání multimediálních funkcí telefonů (poslech hudby, sledování videí apod.) určuje vychovatel.
Nedodržování těchto pravidel nebo rizikové chování může být důvodem ke krátkodobému uložení vlastního telefonu na pokoji vychovatelů a každodennímu vydání na dobu nezbytného kontaktu s rodinou apod. Závažné porušení pravidel výchovy nebo bezpečnosti řeší ředitel. V jeho kompetenci je tzv. dočasné převzetí cenné věci do úschovy.
Kontakt prostřednictvím PC (lokální Wi-Fi síť) je organizován s ohledem na případná rizika a zneužití ICT technologií k rizikovému chování. Prioritou je ochrana dítěte. Užívání internetu jako zdroje zábavy (zejména sociálních sítí a nerizikových her) koordinuje vedoucí vychovatel popř. učitelka informatiky, kteří stanovují pravidla pro činnosti v počítačové pracovně a na dalších PC stanicích.
Písemné kontakty dětí probíhají bez omezení. V případě podezření na závadný obsah listovní zásilky nebo balíku koordinuje další postup vedoucí vychovatel. Nevhodný obsah zásilky může být uschován na dobu omezenou dnem propuštění dítěte ze zařízení.
Průběžná denní hodnocení slovní i kombinovaná (slovní + body) a opatření ve výchově se také zapisují do kontaktního sešitu Situace a hodnotícího formuláře dítěte a skupiny. Hodnocení se provádí po celý den i noc, vyhodnocení je na večerním skupinovém sezení.
Do spojovacího sešitu „Situace“ se dále zaznamenávají zprávy o programu skupin, o pozitivních i negativních projevech dětí, dále pak jakékoliv zprávy, které jsou potřebné pro informovanost a dobrou komunikaci všech pedagogických pracovníků (např. zadání domácích úkolů a domácí přípravy dětí, podání léků, aj.).
O každém dítěti je veden pedagogický deník v programu EVIX, do kterého se zaznamenávají zprávy o jeho chování. Skupinoví vychovatelé zaznamenávají své postřehy a pozorování podle aktuální potřeby, nejméně však dvakrát za měsíc, ostatní pedagogové dle potřeby. Pedagogický deník je podklad pro zprávy o dětech a spolupráci se soudy a kurátory.
Opatření ve výchově slouží k motivaci dítěte (pozitivní OV) nebo k poskytnutí jasné nesouhlasné zpětné vazby dítěti a stabilizaci situace (negativní OV), musí respektovat zásady zákonnosti, předvídatelnosti, individualizace a přiměřenosti.
Délka výchovného opatření je vyznačena v hodnotícím archu „Měsíční přehled hodnocení a OV“. O délce rozhoduje odborný tým na poradě, popř. vedení DDŠ. Výchovná opatření jsou krátkodobá, maximální doba opatření jsou dva po sobě jdoucí týdny. Dítě se k jejich udělení vyjadřuje. Pravidelné volnočasové aktivity (kroužky a tréninky) dítě obvykle navštěvuje, aby byla zachována pravidelnost a zodpovědnost vůči týmovým spoluhráčům apod.
Program rozvoje osobnosti dítěte (dále PROD) vypracovává etopedka ve spolupráci s dalšími pedagogy. Obvyklý harmonogram zpravování PROD: měsíce září a březen – skupina chlapci, měsíce říjen a duben skupina MIX, měsíce listopad a květen skupina byt. V určeném měsíci proběhne vyhodnocení a nové plánování, využívány jsou jednotné formuláře. Dítě na vypracování aktivně spolupracuje.
Každé dítě má svého klíčového pracovníka, který mu poskytuje bližší vztah a zná jeho potřeby. Klíčový pracovník je důležitým členem týmu při sestavování programu rozvoje osobnosti dítěte.
Pobyt dítěte mimo DDŠ po dobu uloženého negativního OV je posuzován individuálně. Podporován je pobyt v rodině dítěte, který má význam pro budování rodinných vazeb. Případnou žádost rodičů o povolení pobytu a platný souhlas OSPOD může ředitel DDŠ zamítnou ve správním řízení. Rodiče dítěte mohou být také vyzváni k osobnímu vyzvednutí dítěte a zajištění společného programu na nedělní odpoledne.
Dítě je hodnoceno slovně - hodnocení obsahuje sdělení informace dítěti a zápis do sešitu situace (pro názornost je možno použít i bodové hodnocení). Večerní shrnutí hodnocení provádí skupinový vychovatel se zápisem do hodnotícího archu: D – dobrý den, S – špatný den.
Dítě je vedeno k sebehodnocení, náhledu na své chování a chápání souvislostí ve skupinovém dění. Motivační program může být ukončen po závažném porušení pravidel soužití a mezilidských vztahů. Dítě, které nově přichází na rodinnou skupinu, je přednostně zařazeno do motivačního programu.
Dítě je hodnoceno slovně s podporou bodovacího (kreditního) systému. Hodnocení obsahuje sdělení informace dítěti a zápis do sešitu SITUACE, bodové vyjádření je názornou a srozumitelnou zpětnou vazbou dítěti. Denní základ hodnocení je 10 bodů. Podle projevů chování a plnění školních a dalších povinností získává dítě plusové a mínusové body. Aktuální příloha VŘ stanoví maximální rozpětí denního hodnocení (např. + 20/ - 50).
Výsledky týdenního hodnocení jsou pro děti snadno pochopitelné, jsou podobné jako ve školním hodnocení chování – stupeň jedna (70 a více bodů), dva (60 – 69 bodů), tři (59 a méně bodů). Dítě je vedeno k cílevědomosti, plánovitosti a odhodlání vstoupit do motivačního programu.
Programy zavádí a odvolává vedení nebo tým vychovatelů obvykle ve čtvrtek. K znovu zařazení do motivačního programu je potřeba, aby dítě mělo kombinaci první a druhé skupiny v období dvou po sobě jdoucích týdnů.
Individuální program je mimořádné opatření, využívá se tehdy, selhávají-li běžné pedagogické postupy. Dítě je hodnoceno pouze slovně - hodnocení dítěte a průběžné zápisy pedagogů jsou zaznamenány do tzv. Individuálního výchovného plánu (IVP), který založí a vyhodnocuje etopedka. Po dobu užívání IVP se hodnocení dítěte nezapisuje do situace. Dítě si určí krátkodobý cíl, kterého chce dosáhnout. Hodnoceno je především naplňování tohoto cíle. Po dobu zařazení do individuálního programu má dítě NOV - omezení vycházek, etopedka určuje dny motivačních vycházek. Ve spolupráci s pracovníkem OSPOPD má dítě zkrácen rozsah propustek do rodiny.
Děti jsou vedoucím vychovatelem a třídními učiteli poučeny o zásadách bezpečnosti a ochrany zdraví, o tomto proškolení je pořízen písemný zápis podepsaný dětmi či žáky. Děti jsou povinny uposlechnout pokynů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví podle provozních řádů jednotlivých provozů (řád školy, řád internátu DDŠ, dílenský řád, řády přenesených provozů a jiné), děti jsou povinny okamžitě hlásit každé zranění či zjištěnou technickou závadu.
Při pracovních, sportovních a jiných činnostech, kde je zvýšená možnost ohrožení zdraví, odkládají děti na určená místa ozdobné a jiné předměty (náušnice, náramky, prsteny apod.) podle pokynů pedagogického pracovníka. Děti používají oděv, obuv a další vybavení podle druhu činnosti a podle pokynů pedagogického pracovníka, který dodržování tohoto požadavku kontroluje.
Manipulace s elektrickými a plynovými spotřebiči je možná pouze podle pokynů pedagogických a jiných pracovníků.
Útěk z DDŠ je závažným porušením vnitřního řádu. Pracovníci DDŠ musí vhodnými postupy útěku předcházet, při podezření přizpůsobit činnost celé skupiny, dále pak maximálně předcházet situacím, které mohou vést k ublížením na zdraví.
Povinností pracovníka, při jehož službě či jiném působení k útěku došlo, je nahlásit ho telefonicky ihned (max. do 15 min.), a dodáním písemné dokumentace (včetně předání vyžádaných údajů policii v elektronické podobě) nejpozději do konce pracovní směny MO Policie ČR, Šafaříkova 12, Praha 2 (v případě přenesených provozů dle místa provozu).
Má–li pedagogický pracovník podezření na intoxikaci nebo infekční onemocnění dítěte, umístí dítě na zdravotní izolaci, zajistí nad ním přiměřený dohled a volá tísňové volání, obvykle Záchrannou službu tel. 155.
V případě intoxikace je možné se rovnou obrátit na Detoxikační oddělení nem. Pod Petřínem. S předávajícími pracovníky Policie pedagog DDŠ vyjednává takový postup, který neohrozí zdraví dítěte, pedagoga, ani ostatních dětí. Je-li to možné, spolupracuje pedagog s pracovníkem Policie (např. Policie vyčká do příjezdu Záchranné služby).
Dítě je povinno strpět orientační i odborné lékařské vyšetření na přítomnost návykových látek. Rodiče dětí k tomuto opatření dávají souhlas na vstupních formulářích (Informovaný souhlas a základní informace). Postup pedagoga minimalizuje podvod dítěte, zároveň nesmí být vůči dítěti ponižující. Pedagog spolupracuje se zdravotníky a policisty, tj. osobami oprávněnými k orientačnímu vyšetření. Při odborném lékařském vyšetření jsou důležitém možnosti dostupných pracovišť. Aktuální seznam je na pokoji vychovatelů.
Výše kapesného podle nařízení vlády | 200 Kč až 300 Kč | Průměrná stanovená částka 240 Kč |
Denní limit - 1/30 měsíční částky | 8 Kč | Celý měsíc pobytu |
Záloha - 22 pracovních dní | 180 Kč | 240 Kč |
Zvýšení kapesného + 40 Kč | 220 Kč | 280 Kč |
Snížení kapesného - 40 Kč Kč | 140 Kč | 200 Kč |
Výše kapesného podle nařízení vlády | 300 Kč až 450 Kč | Průměrná stanovená částka 360 Kč |
Denní limit - 1/30 měsíční částky | 12 Kč | Celý měsíc pobytu |
Záloha - 22 pracovních dní | 260 Kč | 360 Kč |
Zvýšení kapesného + 60 Kč | 320 Kč | 420 Kč |
Snížení kapesného - 60 Kč | 200 Kč | 300 Kč |
Denní základ hodnocení | + 10 bodů jako projev důvěry dítěti |
Omluvený den nepřítomnosti (pobyt mimo DDŠ, nemoc, zdravotnické zařízení aj.) | + 10 |
Neomluvený den nepřítomnosti (útěk) | 0 |
Maximální započítaný denní zisk | + 20 (tj. 10 základ + 10 získaných) |
Maximální započítaná denní ztráta | - 50 |
První hodnotící stupeň „jednička“ | 70 a více bodů |
Druhý hodnotící stupeň „dvojka“ | 60 - 69 bodů |
Třetí hodnotící stupeň „trojka“ | méně než 60 bodů |
Kamarádské chování | 1 - 5 bodů prémie |
Dobré plnění povinností | 1 - 5 bodů |
Aktivita, píle, pomoc dospělým | 1 - 5 bodů |
Dobrá práce mluvčího skupiny nebo asistenta | 1 - 5 bodů |
Reprezentace DDŠ, veřejně prospěšná aktivita | 3 - 10 bodů |
Výrazně pozitivní chování nebo skutek | 5 - 10 bodů |
Neplnění školních a skupinových povinností | 1 - 5 bodů ztráta |
Špatná hygiena, neplnění režimových úkolů | 1 - 5 bodů |
Mezilidské vztahy | |
---|---|
Nespolečenské chování (nevhodné žerty, hlučnost, sobectví, netolerantnost aj.) | 1 - 5 bodů |
Nekamarádské chování k vrstevníkům | 1 - 10 bodů |
Podvody, lži, nedovolené směny věcí | 10 - 20 bodů |
Nevhodné chování k dospělým | 10 - 30 bodů |
Agresivita, závažná vulgarita | 20 - 30 bodů |
Omezování lidské důstojnosti, šikana, rasismus | 20 - 30 bodů |
Zneužívání návykových látek a jiné rizikové chování | |
Kouření | 10 - 20 bodů |
Kouření ve vnitřních prostorách | minimálně 20 bodů (10 + 10 porušování bezpečnostních předpisů) |
Přechovávání tabáku nebo alkoholu | 5 - 10 bodů |
Přechovávání jiných návykových látek a léků | 10 - 20 bodů |
Zneužití alkoholu, léků a jiných návyk. látek | 10 - 30 bodů |
Ohrožování vlastního zdraví | 10 - 30 bodů |
Jiná závažná porušení vnitřního řádu a platných předpisů | |
Nedovolené vzdálení od skupiny | 5 - 10 bodů |
Pozdní návrat z vycházky nebo propustky | 5 - 10 bodů |
Neoprávněné držení peněz nebo cenností | 10 - 30 bodů |
Porušování bezpečnostních předpisů | 10 - 30 bodů |
Ničení majetku DDŠ i jiných | 10 - 30 bodů |
Závažné krádeže a chování jinak trestné | 20 - 30 bodů + možné řešení policií |
Útěk, jiné závažné porušení vnitřního řádu | udělení opatření ve výchově |
Jméno a příjmení …………………………………………… měsíc …………………………
Den nebo období | Typ opatření POV/NOV | Stručné zdůvodnění a vyjádření dítěte (přijetí OV vyjádřené podpisem) | Podpis ředitele |
---|---|---|---|
6:45 – 7:50 | budíček, ranní hygiena, snídaně – zajišťuje noční služba |
7:50 – 8:00 | předání dětí do ZŠ |
8:00 - konec poslední vyučovací hodiny viz aktuální rozvrh | vyučování |
12:30 - 13:30 | oběd |
kolem 15:30 | svačina |
14:00 - 16:00 | skupinové činnosti podle týdenních programů, příprava do školy |
16:00 – 18:00 | vycházky dětí, skupinové činnosti podle týdenních programů |
18:00 – 19:45 | večeře, příprava do školy, úklidy, skupinová sezení a hodnocení |
19:45 - 20:00 | předání dětí a informací noční službě |
20:00 – 21:00 | telefonáty rodinám a kamarádům (vč. využívání PC) |
21:00 - 21:30 | hygiena, individuální činnosti, čas na PC dle uvážení noční služby |
21:30 – 22:00 | večerka s přihlédnutím k situaci na skupině a věku dětí |
8:00 – 9:00 | budíček, snídaně |
9:00 – 12:00 | činnosti podle týdenních programů (turistika, sport, kultura) |
12:00 - 12:30 | oběd |
12:30 – 13:00 | individuální činnosti, příprava na další program |
13:00 - 18:00 | činnosti podle týdenních programů, vycházky dětí |
18:00 – 19:45 | večeře, úklidy, zábavné činnosti, skupinová sezení a hodnocení |
19:45 – 20:00 | předání služby noční službě |
20:00 – 21:00 | telefonáty rodinám a kamarádům (vč. využívání PC) |
20:00 – 23:00 | (Pá, So, prázdniny), 20:00 - 21:30 (Ne) - individuální činnosti a následná večerka podle situace na skupině, věku dětí a uvážení noční služby |